2013 Sezonu

2013 Sezonunda koloni kaybı yaşamadan 5 koloni ile başladığımız süreçte hedefimiz tadımlık bir miktar bal almak. Amaç koloni çoğaltmak oldu. İlk kez ana arı üretmede miller metodunu kullandım. Doğal oğul aldım. Ana arı çiftleştirme kutularını aktif hale getirdim.Koloni böldüm.Formik asit ve oksalik asitlerle varoa mücadelesi yaptım. Bu yıl tam bir Amatör ruhla pek çok Arıcılık literatüründe ki teknik bilgiyi pratiğe geçirdik. Sonuç itibariyle baktığımızda 16 Adet koloni ile sonbahar hazırlığı ve kışa gireceğiz. Bu 16 koloniden Bir tanesinde henüz ana yok sonucunu gözlemleyeceğiz. bir koloni 2 çıtada 5 koloni 5 çıtada diğerleri kalabalık nüfusa sahip.Strafor kovanlara koyduğumuz arılarda duvar çıtası dahi iki yönlü yavru stok durumu zayıf. Bir miktar balımızı alacağız ve formik asitle devam edeceğiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kovan Sehpası

Varostop

kısa Mesafeli Arı Kovanı Taşıma İşlemi