Formik Asit Aparatı

Formik asiti arılara uygularken günlük 7 ml lik doz verebilmek için basit bir aparat yaptım. İlaç şişesinin kapağına ince matkap ucuyla minik bir delik deldik. Kartona az az damlama ve buharlaşma oranını denemek için 28 ml lik su ekledim ve denemeye aldım. uygulama sonucu başarılı olursa formik asidi bu şekilde kolonilere vereceğim.
Şu anda kolonilere bu şekilde uygulama yapmadım. Bardak şeklindeki kavanozlara 8 ml kadarlık asitleri vererek uyguladım. Bu uygulamanın avantajı ise bardak üst kısımlarında çok güzel bir şekilde propolis toplanabiliyor.hem formik asit hemde propolis alalım derseniz en güzel yöntem çay bardağında formik asit vermek. Gelsin tertemiz propolisler.

Yorumlar

  1. 21 ağustosta 5 koloniye 15 er ml lik yukardaki aparatlarla uyguladığımda 30 saatte buharlaşma gerçekleşti.kapaklarda iki adet delik var. sıcaklık 30 derece civarıydı. kullanımı kolay ve buharlaşma süresi ideal.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kovan Sehpası

Varostop

kısa Mesafeli Arı Kovanı Taşıma İşlemi